תביעת רשלנות רפואית מול גופים עתירי כוח – האם זה אפשרי?

תביעת רשלנות רפואית היא תביעה המתנהלת במסגרת דיני נזיקין ולרוב, מוגשת כנגד המוסדות הרפואיים, הנחשבים לגופים עתירי כוח. מטבע הדברים, מדובר בתביעה מורכבת במיוחד, המצריכה מיומנות וניסיון רב של עורך הדין, על מנת להפוך את תביעת הרשלנות הרפואית מול גופים עתירי כוח לדבר אפשרי

 

תביעת רשלנות רפואית – האתגרים

במסגרת דיני נזיקין, ניתן יהיה לתבוע תביעת רשלנות רפואית בכל מקרה בו נגרם לכם נזק במהלך הטיפול הרפואי, החל משלב האבחון ועד שלב הטיפול עצמו וזאת, במידה שהנזק נגרם כתוצאה מסטייה מנורמות הטיפול המקובלות (מבחן הרופא הסביר).

השימוש שבית המשפט עושה במבחן הרופא הסביר על מנת להגדיר את מקרה הרשלנות הרפואית, יחד עם הצורך להוכיח את הנזק והקשר הסיבתי שבין הנזק שנגרם לבין המקרה עצמו, הופכים את תביעת הרשלנות הרפואית לתביעה מורכבת, הדורשת מאיתנו להיעזר בשירותיו של עו"ד מקצועי ומנוסה בתחום – עורך דין דוד פייל.

 

תביעת רשלנות רפואית מול גופים עתירי כוח

הרשלנות במהלך הטיפול הרפואי יכולה להתקיים על ידי כל אחד מאנשי הצוות הרפואי – אחות, טכנאי רפואי, רוקח, רופא, מנתח גורמים נוספים, אך בלא מעט מהמקרים, הרשלנות מבוצעת על ידי מספר גורמים מעורבים, כך שלתובע עומדת הזכות לתבוע ישירות את המוסד הרפואי בו התבצע הטיפול.

מטבע הדברים, תביעת רשלנות רפואית מול גופים עתירי כוח רק מוסיפה לאתגרים הרבים הקיימים בניהול תביעה זו, באופן המעלה אצל לא מעט אנשים שחוו מקרי של רשלנות רפואית את השאלה – האם זה בכלל אפשרי?

 

כיצד ניתן למקסם את סיכויי הצלחת התביעה מול גופים עתירי כוח?

כאשר ניגשים לתביעת רשלנות רפואית מול גופים עתירי כוח, חשוב להתכונן אליה באופן אופטימלי, על מנת למקסם את סיכויי הצלחת התביעה ולהפוך אותה לאפשרית בהחלט. כך, באמצעות איסוף קפדני של החומרים, הראיות וכלל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וקבלת חוות דעת מומחה שתאשש את טענותינו, בהחלט יוכלו למקסם את סיכויי הצלחת התביעה.

 

עורך דין תביעת רשלנות רפואית

איסוף המסמכים הרפואיים הרלוונטיים וכן קבלת חוות דעת של רופא מומחה בתחום ללא ספק יעזרו לנו למקסם את סיכויי הצלחת התביעה, אך בסופו של דבר, נצטרך גורם מקצועי – עורך דין תביעת רשלנות רפואית, שיבחן את אותם חומרים שאספנו, יוכיח את הקשר הסיבתי בצורה ברורה ואינה משתמעת לשתי פנים ויבנה כתב תביעה מנוסח היטב.

 

לסיכום

כפי שראינו, ישנם מספר אתגרים בתביעת רשלנות רפואית, ביניהם ניהול תהליך התביעה מול מוסדות רפואיים, הנחשבים לגורמים עתירי כוח. על מנת להפוך את התביעה מול אותם גורמים לאפשרית, חשוב שנעזר בעורך דין רשלנות רפואית מקצועי, שיבחן היטב את המסמכים הרפואיים הרלוונטיים, יוכיח את הקשר הסיבתי ויפעל לניסוח מיטבי של כתב תביעה.

תביעת רשלנות רפואית

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
עורך דין

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של