תהליך גילוי מרצון של אי דיווח על מס – צעד אחר צעד

רשות המיסים בישראל מציעה לכל מי שיש לו הון שאינו מוצהר (כלומר, כסך שלא שולם עליו מס הכנסה) לבצע הליך שנקרא "גילוי מרצון על אי דיווח מס". מדובר בהליך שרבים שומעים עליו ולא יודעים תמיד איך לבצע אותו. יצאנו לבדוק את כל הפרטים המעמיקים כדי להביא למודעות בנושא ולהקל על אלו שרוצים לקחת בו חלק. הישארו אתנו ותגלו את הצעדים שאתם צריכים ליישם.

 

רקע קצר אודות ההליך – מה עומד מאחורי ההליך?

הליך הגילוי מרצון היה נחשב עד לפני כמה שנים כנוהל שלא ברור. כך שיש להאמין כי זו הסיבה שגורמת לרבים לא להכיר אותו באפן מעמיק. בשנת 2005 רשות המיסים פרסמה את הנוהל המלא מתוך רצון להביא למסירה של דיווחים מתוקנים ואמתיים. מאחורי ההליך המדובר עומד הרציונל שכולל פניה אל גורמים שביצעו עבירות מס. מדובר בעצם באנשים הבאים:

  • יחידים
  • בעלי עסקים
  • בעלי תפקידים בתאגידים

במסגרת הליך זה, הנישום משלם את המס ובתמורה, רשות המיסים מתחייבת שלא לנקוט בהליכים פליליים כנגדו לאחר שביצע מרצונו האישי את הליך הגילוי.

 

תהליך גילוי מרצון של אי דיווח על מס – צעד מספר 1

מי מכם שמתכננים לקחת חלק בהליך של גילוי מרצון על אי דיווח מס צריכים לדעת כי בשלב הראשון עליהם לרכז באופן מסודר את כל הכסף שיש ברשותם ולא דווח לרשות המיסים. שכן, בשלבים הבאים הם יידרשו להציג את הסכום המדובר. כך יהיה להם קל יותר להציג אותו בקלות. אם אתם מתכננים לבצע הליך שכזה, לחצו לפרטים מעורך דין גילוי מרצון ותקבלו הנחיות על הצעד החשוב הזה.

 

תהליך גילוי מרצון של אי דיווח על מס – צעד מספר 2

הצעד ה – 2 מצריך פנייה אל עורך דין שבקיא בתחום המיסים. שכן, הפונים בנוגע להליך זה צריכים להיות בטוחים כי הם מבצעים את ההליך על הצד הנכון ביותר. ברגע שיש עורך דין בתמונה, ניתן להיות בטוחים כי הפנייה מתבצעת באופן נכון וללא טעויות.

 

תהליך גילוי מרצון של אי דיווח על מס – צעד מספר 3

הצעד השלישי מצריך חיפוש מעמיק אחר עורך דין מתאים. חשוב מאוד לשים לב שמבצעים פנייה אל עורך דין מקצועי, בעלי ניסיון רב בתחום. כדי שתוכלו להגיע אל עורך דין שכזה, יש לערוך בירור מקיף ברחבי הרשת. יש מי שעורכים את הבירור באמצעות אחת או יותר מהפלטפורמות הבאות:

  • גוגל
  • פייסבוק
  • פורומים
  • אינסטגרם

בחרו את הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר וצאו לגלות מיהו עורך הדין שילווה אתכם בהליך.

 

לסיום

עד כאן המדריך המקיף שאפשר לכם לדעת את כל הפרטים אודות תהליך גילוי מרצון של אי דיווח על מס. כעת, נותר לכם ליישם את הצעדים וללכת על בטוח.

דין גילוי מרצון

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
דין גילוי מרצון

מידע נוסף סביב הנושא

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של