מהם תנאי הזכאות לאזרחות פולנית וכמה זמן לוקח התהליך?

התנאים לקבלת דרכון פולני ידועים ואפשר לומר שהם ברורים מאד בעיקר לאחר הכניסה של הפולנים לאיחוד האירופי מצד אחד והניסיון הנצבר של התהליך בישראל מצד שני. לכן כאשר אתם מבקשים להתחיל את התהליך לרוב תנאי הסף ופרק הזמן הנדרש ידועים, אם זאת, כמו בכל דבר, אין מקרה אחד דומה לאחר, לכן יתכנו שינויים בין בקשה לבקשה.

 

מי מחזיק בזכאות לדרכון פולני?

בכדי לזכות בזכות להוציא אזרחות פולנית משתלמת צריך דבר ראשון לברר האם המבקש מחזיק בזכאות עבור מימוש התהליך. באופן טבעי הזכאות נקבעת על בסיס החוק הפולני, אותו תוכלו למצא ברשת או אצל המחלקה הקונסולרית בשגרירות פולין.

התנאים מפורטים בצורה ברורה ואפשר להצביע על כללים ברורים שמהווים את הבסיס לרוב הדרישות והן אזרחות פולנית מלידה של מבקש הבקשה או אחד מהוריו ללא קשר לעובדה האם הם נולדו בפולין. בנוסף לכך יכול אדם אשר מתגורר בפולין בחמש השנים אשר קדמו לבקשה ויכול להוכיח כי הוא אכן מתגורר בפולין יוכל לקבל אישור תושבות בפולין, עבורו ועבור ילדים הנמצאים תחת חסותו.

אזרחות פולנית

מי זכאי לאזרחות פולנית?

עבור אזרחים ישראלים רבים פולין נחשבת למדינה ממנה היגרה משפחתם לישראל. היות שלא ניתן להתכחש להיסטוריה שפקדה את היהודים בפולין במהלך מלחמת העולם השנייה, החל משנת 2004 עת הצטרפה פולין לאיחוד האירופי, התהליך של קבלת אזרחות פולנית משתלמת הפך נוח יותר עבור ישראלים רבים כחלק מתחושת האשם הפולנית להיסטוריה.

בעקבות השינויים שחלו בפולין, החל מהניתוק מהגוש הקומוניסטי ועד ההצטרפות אל האיחוד האירופי, הגדיר החוק הפולני את הזכאות לקבלת אזרחות.

  1. הוכחות ברורות – כל מי שיראה כי בידיו הוכחות המראות על עובדת היות המשפחה, משפחה פולנית, או מהשטחים שהיו בבעלות פולין עד מלחמת העולם השנייה, יהיה זכאי לקבלת אזרחות פולנית משתלמת.
  2. לידה לפני 1951 – כל מי שנולד לפני 1951 ואביו נולד בפולין
  3. לידה אחרי 1951 – מי שנולד לאחר 1951 ואביו או אימו הם ילידי פולין.
  4. הוכחת אזרחות – במידה והאדם שבגינו מבקשים אזרחות שמר על הזכויות שלו לאורך השנים והשינויים שהחוק הפולני עבר לאורך השנים.
  5. חיים תחת המשטר הקומוניסטי – מי שחיו תחת המשטר הקומוניסטי, ובשל כך מאלצו לוותר על אזרחותם הפולנית, רשאים לקבל את האזרחות.
  6. יציאה מפולין לאחר 1951 – מי שיצא מפולין וחוייב לחתום על וויתור אזרחות בשל רדיפה פוליטית יוכל להגיש בקשה לקבלת אזרחות, מומלץ לברר מראש אצל המחלקה הקונסולרית בשגרירות פולין.
  7. שירות בצה"ל – מי שעלו לארץ לפני 1951 ושירת בצה"ל ( או בכל צבא אחר ) לא זכאי לקבלת האזרחות.
  8. עבור נשים – מי שעלתה לארץ עד 1951 ולא שירתה בצבא הפולני, הזכות נמנעת ממנה ומצאצאיה.

 

מהו טווח הזמן הדרוש להוצאת דרכון פולני ?

כמו במקרים רבים הקשורים לנושאים אלו, לא ניתן להגדיר פרק זמן אחיד וקבוע. התהליך עצמו מורכב מכמה שלבים ויש תלות בגורמים רבים בדרך. בנוסף לכך לכל תיק יש את המורכבות שלו ואיכות המסמכים המוצגים הנדרשים משפיעים על פרק הזמן הדרוש. אם זאת לחלק מהתהליך יש לוחות זמנים מוגדרים שלרוב עומדים בהם:

  • בדיקת זכאות מקיפה – פרק זמן קצר בין יומיים לשלושה
  • הגשת בקשה – בהתאם למורכבות התיק יכולה לקחת בין 6 חודשים ועד שנה.
  • אישור בקשת האזרחות הפולנית – שלב זה בתהליך אורך כחודש ימים.
  • תור בשגרירות לצורך קבלת הדרכון – לאחר הגשת המסמכים בשגרירות ב המחלקה הקונסולרית, יעברו עד שלושה שבועות טרם קבלת הדרכון.

כדאי לזכור ולהבין שכל מקרה הוא שונה, במידה ואדם יחזיק במסמכים אותנטיים ובעלי איכות גבוהה, התהליך יכול להמשך לפרק זמן קצר יותר. הרישום של כל מסמך אורך סביב חודש למסמך, כך שאם ישנם מספר מסמכים נדרשים, התהליך יכול לקחת זמן רב יותר.

מי מחזיק בזכאות לדרכון פולני

רוצה לחזור לחלק מסוים בעמוד?
מהם תנאי הזכאות לאזרחות פולנית וכמה זמן לוקח התהליך

מידע נוסף סביב הנושא

מהי ההגדרה של תאונת עבודה?

תאונת עבודה היא תאונה שמתרחשת בזמן העבודה, וניתן לקבל עבורה פיצוי על ידי המעסיק או חברת הביטוח של המעסיק. אבל מה נחשב לתאונת עבודה? מה

5 דרכים לקבלת הקלות במיסים!

לכולנו יש חלום לשלם פחות מיסים, אך רק מעטים מצליחים למצוא דרכים חוקיות להגשמתו. חוקי המס מורכבים ומסובכים, והתמצאות בהם דורשת מומחיות ייחודית. עם זאת,

3  סיבות לפנות לנוטריון לצרפתית

הקשרים בין מדינת ישראל לצרפת הם קשרים דינאמיים ומרובי אינטרסים מסוגים שונים. ישראלים רבים מבקשי לנצל את המעמד של צרפת בעולם ולהנות מהייתרונות הברורים של